Culture knowledge and language competences

Novi projekt je nadaljevanje Erasmus+ projektov “Key Skills for EU Hotel Staff” (2014–2016) in „Language skills and intercultural issues in the hospitality industry: unity in diversity in the EU labour market” (2016–2018). Projekt bo razvijal in uveljavljal rezultate iz prejšnjih dveh projektov. Z novimi projektnimi partnerji, novimi ciljnimi skupinami udeležencev in z razvojem drugih spretnosti udeležencev v učnem procesu se bo razširil tudi obseg.  

Konzorcij bo oblikoval inovativno gradivo za učenje – OER (open educational  resources – prosto dostopni izobraževalni viri), pri čemer bo uporabljal CLIL– metodologijo (jezikovno integrirano učenje) in oblikoval celovite module za kombinirano učenje, vključno z gradivom za spletno učenje in gradivom za  skupinsko delo/delo v dvojicah v klepetalnicah ter F2F – (face-to-face) srečanja,  da bi udeleženci razvili ključne spretnosti na kompleksen način. Gradivo bo temeljilo na kulturni dediščini naših dežel. Pripravljeno bo v 10 evropskih jezikih, naših jezikih: hrvaščina, latvijščina, slovenščina, češčina, poljščina, romunščina, madžarščina in angleščina ter nemščina in francoščina kot glavni tuji jeziki, ki se govorijo v EU. Gradivo bo spodbujalo razvoj kulturnega znanja in ozaveščanja, jezikovne spretnosti in spretnosti za udeležence v izobraževanju odraslih, pomembne za 21. stoletje.             

Tečaj je namenjen udeležencem v izobraževanju odraslih, vključno s tistimi, ki imajo določene težave (geografske, družbene, ekonomske, kulturne, izobraževalne), odvisno od posamezne države.

Projekt je povezan s tematiko leta evropske kulturne dediščine, ki se posveča dvema glavnima ciljema leta: »vključenost« (tematika »Skupna dediščina«) in »inovacije« (tematika »Spretnosti, povezane z dediščino«). Z oblikovanjem programa za učenje (OER), ki bo temeljil na bogati kulturni dediščini naših dežel, prevedenega v 10 jezikov, bomo spodbujali skupne kulturne vrednote in razvoj spretnosti ter prispevali k povečanemu skupnemu razumevanju evropske kulturne dediščine in razvijali spretnosti ljudi, ki so pomembne za oblikovanje inovacij.

Posvečali se bomo udeležencem v izobraževanju odraslih v naših izobraževalnih ustanovah, na podeželju, vključno s tistimi, ki so bolj oddaljeni, da bi vključili udeležence z geografskimi, ekonomskimi in kulturnimi ovirami za učenje, torej bomo spodbujali njihovo družbeno vključenost; udeležence v izobraževanju odraslih v formalnem in neformalnem izobraževanju, prav tako na osnovi vseživljenjskega učenja, in tiste, ki nimajo spretnostih in kompetenc.

Celoten namen projekta je razvijati spretnosti udeležencev v izobraževanju odraslih, pomembne za 21. stoletje (komunikacija, jezikovne spretnosti, medkulturne spretnosti, sodelovanje, inovativnost, iniciativa, IKT spretnosti itd.), in spodbujati znanje udeležencev o bogati evropski kulturni dediščini in njenih vrednotah z uporabo inovativnih gradiv in pristopov k učenju in tako posledično izboljšati raven izobraževanja ljudi in jim približati kulturno dediščino, zgodovino in skupne vrednote Evrope. S tem izboljšamo njihov celoten razvoj in zaposljivost.    

Transnacionalna implementacija projekta bo prispevala k povečanemu poznavanju kulturne dediščine šestih evropskih držav (Hrvaška, Latvija, Slovenija, Romunija, Češka in Poljska), ki predstavljajo različne geografske regije Evrope, iz prve roke. Prav tako spodbuja izmenjavo izkušenj in uporabo strokovnega znanja vsakega projektnega partnerja, da se dosežejo vsi cilji projekta.

V okviru projekta bomo pripravili naslednje tri rezultate: tečaj evropske kulturne dediščine, več-jezikovni kombinirani tečaj za udeležence v izobraževanju odraslih, ki temelji na kulturi in še tretji, razvijanje spretnosti za 21. stoletje za udeležence v programih izobraževanja odraslih.   

Ciljna skupina tega projekta so udeleženci izobraževanja odraslih. Namen je razviti njihove spretnosti, primerne za 21. stoletje, v kombiniranem tečaju za učenje, pri čemer se uporabi CLIL– metodologija – jezikovno integrirano učenje. Tečaj temelji na bogati evropski kulturni dediščini. Poleg razvoja jezikovnih in medkulturnih kompetenc se bo učečim se razkrivalo široko kulturno znanje, kar bo dvignilo njihovo kulturno poznavanje in ozaveščenost.

AKTUALNI DOGODKI

Drugi projektni sestanek v Dubrovniku

Od 15. – 17. aprila 2019 je v Dubrovniku potekal drugi sestanek v okviru novega EU projekta “Cultural knowledge and language competences as a means to develop the 21st century skills“. Sestanek smo začeli s srečanjem učiteljic srednje šole TUSDU, ki so sodelovale v pilotiranju nove platforme. Predstavile so svoje izkušnje z uporabo platformo in tematiko modulov. Predstavile so tudi mnenja dijakov, ki so sodelovali v pilotiranju. V nadaljevanju je sledila predstavitev ugotovitev v zvezi s posameznimi moduli. Vsak partner je namreč pilotiral 3 različne module, in sicer treh različnih partnerjev, tako, da je vsak projektni partner testiral druge module, vendar ne svojih. Končni seštevek vseh modulov je bil 18. Predstavljene so bile tako slovnične in vsebinske kot tudi tehnične napake. Popravke v zvezi z besediščem in nalogami bodo popravili učitelji, tehnične napake pa bodo odpravili informatiki. Projektni partner iz Romunije je pripravil predstavitev o aktivnosti O2, v kateri bo potrebno vso gradivo na platformi iz angleščine prevesti v »projektne« jezike, in sicer v češki, francoski, hrvaški, latvijski, madžarski, nemški, poljski, romunski in slovenski. Zaradi narave različnih jezikov bo potrebno nekatere naloge prilagoditi ali na novo ustvariti, ker se prevod iz angleščine ne obnese. Ta aktivnost bo potekala do konca februarja 2020. Potekala je tudi razprava o videzu same platforme – moduli, ikone, slike in podobno. Glavna koordinatorka nas je seznanila z nekaterimi administrativnimi zadevami, ki jih je potrebno urediti. Dogovorili smo se za naslednje projektno srečanje, ki bo septembra na Poljskem in za roke, do katerih je potrebno opraviti popravke na platformi in druge aktivnosti.

 

 

 

 

 

 

Pilotiranje modulov, ki predstavljajo nesnovno kulturno dediščino, v okviru novega EU projekta »Culture and languages for all« na Ekonomski šoli Murska Sobota, Višji strokovni šoli

Od marca do aprila 2019 je potekalo pilotiranje modulov na novi e-platformi, ki nastaja v okviru novega Erasmus+ KA2 projekta “Cultural knowledge and language competences as a means to develop the 21st century skills“. Moduli predstavljajo nesnovno kulturno dediščino projektnih partnerjev in so bili pripravljeni v angleškem jeziku.

Sodelovali so redni in izredni študenti višje strokovne šole ter nekaj posameznikov, ki so naloge reševale doma. Preden so začeli z reševanjem nalog, so bili seznanjeni z namenom pilotiranja, namreč pridobivanje povratnih informacij glede vsebine in uporabnosti ter odkrivanja tehničnih in drugih napak. Ker so se podrobneje seznanili s platformo na diseminacijskem seminarju, so lahko naloge reševali sami. Naši študenti so pilotirali en poljski modul in dva romunska.

Prvi vtisi so bili zelo pozitivni. Študentom so bile všeč besedila in naloge, saj so se naučili nekaj novega o kulturni dediščini drugih evropskih narodov. Študenti in ostali sodelujoči so svoja opažanja in mnenja posredovali s pomočjo anketnega vprašalnika, s katerim bomo dobili dodatne informacije in predloge za izboljšavo e-platforme. Služil pa bo tudi temu, da se morebitne napake ali nepravilnosti popravijo.

 

 

 

 

 

 

Diseminacija novega EU projekta »Culture and languages for all« na Ekonomski šoli Murska Sobota, Višji strokovni šoli

25. marca 2019 je na Ekonomski šoli Murska Sobota, Višji strokovni šoli za študente prvega letnika programa Informatik potekala predstavitev novega EU projekta “Cultural knowledge and language competences as a means to develop the 21st century skills“. Študentom sem predstavila namen projekta in komu je namenjen. Predstavila sem tudi projektne partnerje. Ker se projekt ukvarja z nesnovno kulturno dediščino, smo najprej razpravljali in razložili pomen le-tega in podali nekaj primerov. Nato sem jih seznanila z vsebino na e-platformi, ki so jih pripravili partnerji v projektu in ki predstavljajo njihovo nesnovno kulturno dediščino. Ker bodo udeleženci tega seminarja pilotirali module nekaterih projektnih partnerjev, sem jih podrobneje seznanila z vsebinami modulov, s tipi nalog in s postopkom ocenjevanja. Prav tako sem jih seznanila z namenom testiranja. Nato smo skupaj rešili nekaj nalog, na kar so še sami reševali druge naloge. E-platforma in naloge se jim zdijo zanimive.

 

 

 

 

 

Diseminacija novega EU projekta »Culture and languages for all« na Ekonomski šoli Murska Sobota, Višji strokovni šoli

13. marca 2019 je potekala predstavitev novega Erasmus+ KA2 projekta “Cultural knowledge and language competences as a means to develop the 21st century skills“ za študente drugega letnika programa Informatik na Ekonomski šoli Murska Sobota, Višji strokovni šoli. Študentom sem predstavila namen projekta, komu je namenjen in projektne partnerje. Ker gre v projektu za nesnovno kulturno dediščino, smo najprej ugotavljali, za kaj sploh gre. Nato sem jim na e-platformi pokazala vsebine nekaterih modulov, ki so jih pripravili partnerji v projektu in ki predstavljajo nesnovno kulturno dediščino posameznih projektnih partnerjev. Ker bodo udeleženci seminarja pilotirali nekatere module, sem jih podrobneje seznanila z vsebinami modulov in tipi nalog ter s postopkom ocenjevanja. Prav tako sem jih seznanila z namenom pilotiranja. Potem smo najprej skupaj rešili nekaj nalog, na kar so še sami reševali druge naloge. Načeloma se jim zdijo e-platforma in naloge zanimive.

 

 

 

 

 

 

Prvi projektni sestanek v Rigi

Z novim študijskim letom sodelujemo v projektu “Cultural knowledge and language competences as a means to develop the 21st century skills“ v okviru programa Erasmus+. Projekt spada med strateška partnerstva (KA2), in sicer strateška partnerstva na področju izobraževanja odraslih. K sodelovanju v projektu nas je ponovno povabila Turistička i ugostiteljska škola Dubrovnik, Hrvaška. V projektu sodelujejo še partnerji iz Češke, Latvije, Romunije in Poljske. Projekt traja od 1. septembra 2018 do 31. avgusta 2020.

Namen projekta je razvijati spretnosti udeležencev v izobraževanju odraslih, pomembne za 21. stoletje (komunikacija, jezikovne spretnosti, medkulturne spretnosti, sodelovanje, inovativnost, iniciativa, IKT spretnosti, itd.) in jim razkriti bogato evropsko kulturno dediščino ter njihove vrednote z uporabo inovativnih gradiv in pristopov k učenju in tako posledično izboljšati raven izobraževanja ljudi in jim približati kulturno dediščino, zgodovino in skupne vrednote Evrope. S tem izboljšamo njihov celoten razvoj in zaposljivost.

Od 18. – 20. oktobra 2018 je v Rigi potekal prvi sestanek v okviru projekta. Na sestanku je bil podrobno predstavljen potek projekta, posamezne naloge partnerjev v projektu in upravljanje ter vodenje projekta. Organizirani sta bili dve delavnici, in sicer na temo specifičnosti v izobraževanju odraslih in na temo kreativno in ustvarjalno razmišljanje in učenje. Obe delavnici bosta uporabni pri pripravi gradiva. Dogovorili smo se tudi za naslednje srečanje, ki bo aprila 2019 na Hrvaškem.

   

O PROJEKTU

Številka projekta:  2018-1-HR01-KA204-047430
Trajanje projekta: 1. septembra 2018 do 31. avgusta 2020

Koordinator projekta: Turistička i ugostiteljska škola Dubrovnik (Hrvaška)

Projektni partnerji: Turistička i ugostiteljska škola Dubrovnik (Hrvaška), Turiba University (Latvija), Ekonomska šola Murska Sobota (Slovenija), Universitatea Sapientia din Cluj-Napoca (Romunija), Fundacja Pro Scientia Publica (Poljska), Vyšší odborná škola,Střední průmyslová škola a Obchodní akademie, Čáslav (Češka)